PX-line seria śmigieł o stałym skoku. Powstały one jako owoc współpracy firmy Peszke z zawodnikami PPG oraz producentami napędów. Występują w konfiguracji 2 lub 3 łopatowej. Są dostępne dla większości popularnych silników używanych w napędach PPG.

Konstrukcja:

Śmigła tej serii wykonane są z kompozytu, głównie wysokogatunkowego włókna węglowego o podwyższonej sprężystości, z dodatkiem włókien szklanych, z dźwigarem i wzmocnieniem krawędzi natarcia.

Właściwości aeroelastyczne:

Jest to główna cecha odróżniająca śmigła Peszke od innych obecnych na rynku. Ta trudna do zrealizowania, ale bardzo przydatna właściwość osiągnięta została poprzez trwający przez lata proces doboru cech aerodynamicznych i konstrukcyjnych. Dzięki temu śmigło osiągająca dany ciąg statyczny na ziemi nie traci go tak szybko wraz ze wzrostem prędkości postępowej. Przekłada się to na dobre parametry w locie z dużą prędkością, przy jednoczesnym zachowaniu dużej mocy startowej. Właściwość ta pozwala uzyskać zatem lepsze wznoszenie przy maksymalnych prędkościach lotu, korzystnie wpływa również na ekonomię pracy silnika, nie pozwalając na nadmierne rozkręcanie się śmigła przy dużych prędkościach.

Aeroelastyczność naszych śmigieł pozwala na jego działanie zbliżone do zachowania śmigła przestawialnego w locie – wraz ze wzrostem prędkości rośnie kąt natarcia łopat.

Niski efekt odśmigłowy:

Na torque effect składają się zarówno moment masy (bezwładność) jak i moment oporowy (aerodynamiczny). Jest to szkodliwy efekt, szczególnie ważny z punktu widzenia bezpieczeństwa, jak i poprawności sterowania paralotnią. Dzięki bardzo niskiej masie i wysokiej sprawności śmigła Peszke obniżają go do minimum.

Ciche i wydajne:

Doskonały profil o wysokiej sprawności i przemyślana geometria, redukująca opory szkodliwe pozwoliły uzyskać cichą pracę śmigła i dobre przełożenie mocy silnika na ciąg, w pełnym zakresie prędkości.