Jeśli chcesz w pełni korzystać z możliwości paralotniarstwa i potrzebujesz sprawnego i kompleksowego szkolenia, a jednocześnie zdajesz sobie sprawę, że realizowanie kolejnych etapów w trybie stacjonarnym rozciągnie się bardzo w czasie i  wymagało by od Ciebie urlopu, którego nie masz i czasu, który pojawia się nieregularnie. Jeśli potrzebujesz dostosowania się instruktora do Twoich potrzeb i możliwości, lub może po prostu odpowiada Ci bardziej indywidualne podejście… Jeśli potrzebujesz wszechstronnej, fachowej opieki i porady przed kursem ale i po szkoleniu, kiedy będziesz doskonalił umiejętności.., przy doborze sprzętu czy też przy podejmowaniu kolejnych wyzwań w sporcie czy turystyce paralotniowej.., może po prostu wiesz, że czeka Cię jeszcze wiele doświadczeń i niewiadomych a szkoda Ci czasu na wyważanie otwartych drzwi?… .Jeśli tego właśnie oczekujesz, …to ten pakiet jest właśnie dla Ciebie!
Zawiera on w pigułce oraz w ekonomicznej cenie, kilka szkoleń opisanych niżej z osobna i zapewnia dobrą opiekę na każdym etapie.

Szkolenie paralotniowe do lotów z napędem, od podstaw, łącznie dwa etapy w tym I-szy etap w systemie – loty tandemowe z instruktorem

Kompleksowe i specjalizowane pod latanie z napędem szkolenie dla chcących dobrze, bezpiecznie, sprawnie i bez ograniczeń techniki pilotażu, latać paralotnią z napędem. Prowadzone w systemie elastycznego czasu zajęć, łącznie z opcją weekendową.

Szkolenie teoretyczne

  • Zajęcia teoretyczne są prowadzone metodą stacjonarną w grupie lub e-learningową i  są rozłożone w czasie trwania całego kursu, podczas I, i II etapu.
  • Szkolenie jest rozszerzone o wiele istotnych zagadnień, związanych z lataniem silnikowym oraz budową i eksploatacją napędów i różni się znacznie od typowego szkolenia do latania swobodnego PP. Różnice występują w każdym z przedmiotów, a najistotniejsze podkreślono poniżej.
  • Wykłady są prowadzone przez doświadczonego instruktora lub specjalistów z danego przedmiotu
  • Łącznie 11 godzin wykładów stacjonarnych w grupie lub e-learningowych
  • Zakres przedmiotów:

prawo lotnicze / człowiek – możliwości i ograniczenia / meteorologia / nawigacja / procedury operacyjne / osiągi i planowanie lotu oraz różnice w locie swobodnym i silnikowym / ogólna budowa paralotni oraz budowa i specyfika napędów i skrzydeł do PPG / aerodynamika i zasady lotu oraz specyfika tych zagadnień w locie z napędem / bezpieczeństwo lotów i różnice PP/PPG / ogólna eksploatacja sprzętu +PPG / łączność radiowa /

ETAP I – szkolenie praktyczne – zapoznawcze – loty z instruktorem w tandemie

  • zajęcia praktyczne naziemne ze skrzydłem – różne techniki podnoszenia czaszy i rozbiegu do startu
  • ćwiczenia naziemne, ogólnie około 10 godzin z napędem i skrzydłem, ,  oraz ich bezpieczna obsługa, specjalne techniki symulujące zachowanie w powietrzu
  • loty z instruktorem, motoparalotnią dwumiejscową w tandemie, zależnie od potrzeb indywidualnych
  • opłata zawiera wypożyczenie sprzętu szkoły do I-go etapu: skrzydeł i uprzęży do ćwiczeń zarówno naziemnych jak i w locie, napędu do ćwiczeń naziemnych, radia i kasku z łącznością.
  • opłata pokrywa obowiązkowe ubezpieczenie OC (ważne 1 mies.) Proponujemy również dokupić ubezpieczenie NNW (koszt 30 zł/mies.)
  • etap I kończy się egzaminem wewnętrznym, potwierdzającym solidne i  bezpieczne przygotowanie do szkolnych lotów samodzielnych
  • uczeń-pilot otrzymuje świadectwo ukończenia szkolenia – Etap I  PPG/PPGG

ETAP II – szkolenie praktyczne – loty samodzielne

  • 25 lotów samodzielnych paralotnią z napędem, w łącznym czasie 7 godzin lotu.
  • Doskonalenie technik startu i ground-handling’u
  • Techniki lądowania awaryjnego oraz w ograniczonym polu 60x60m
  • Praktyczne wykorzystanie mechanizacji skrzydła – speed-system, trymery, zmiany prędkości i zależne sposoby sterowania
  • Techniki wytracania wysokości i planowanie precyzyjnego podejścia do lądowania
  • etap II kończy się egzaminem wewnętrznym, potwierdzającym dobre przygotowanie do egzaminu państwowego na Świadectwo Kwalifikacji
  • uczeń-pilot otrzymuje oficjalne zaświadczenie ukończenia szkolenia – Etap II  PPG, które jest podstawą przystąpienia do egzaminu państwowego na ŚK pilota paralotni PGP z uprawnieniem podstawowym PPG – motoparalotnia – start z nóg.

Cena szkolenia II etapu nie obejmuje wypożyczenia sprzętu i z założenia jest prowadzona na sprzęcie ucznia-pilota, który w ramach kursu ( często jeszcze przed jego rozpoczęciem) pomagamy zakupić i dobrać do potrzeb konkretnej konfiguracji masy i preferencji użytkowych przyszłego pilota. Taka pomoc stanowi bardzo istotną wartość, ponieważ poprawny dobór sprzętu wiąże się z wiedzą, która powinna być poparta b.dużym doświadczeniem.

Możliwe jest wypożyczenie sprzętu na czas trwania kursu, jeśli szkoła dysponuje aktualnie odpowiednim napędem oraz rozmiarem i typem skrzydła.

Koszt wypożyczenia: skrzydło – 500 zł, napęd – 500 zł, kask PPG z łącznością – 100 zł

Szkolenie paralotniowe do lotów z napędem, od podstaw, łącznie dwa etapy w tym I-szy etap w systemie – loty holowane

Kompleksowe i specjalizowane pod latanie z napędem, szkolenie dla chcących uczyć się w zorganizowanej grupie i konkretnym czasie trwania turnusu, chcących opanować dobrze techniki pilotażu na motoparalotni, mając jednocześnie podstawy do przyszłego szkolenia i doskonalenia się w lataniu swobodnym. Prowadzone w systemie stacjonarnych zajęć zazwyczaj w 2-ch pięciodniowych etapach.

Szkolenie teoretyczne

  • Zajęcia teoretyczne są prowadzone metodą stacjonarną w grupie lub e-learningową i  są rozłożone w czasie trwania całego kursu, podczas I, i II etapu.
  • Szkolenie jest rozszerzone o wiele istotnych zagadnień, związanych z lataniem silnikowym oraz budową i eksploatacją napędów i różni się znacznie od typowego szkolenia do latania swobodnego PP. Różnice występują w każdym z przedmiotów, a najistotniejsze podkreślono poniżej.
  • Wykłady są prowadzone przez instruktora lub specjalistów z danego przedmiotu
  • Łącznie 11 godzin wykładów stacjonarnych w grupie lub e-learningowych
  • Zakres przedmiotów:

prawo lotnicze / człowiek – możliwości i ograniczenia / meteorologia / nawigacja / procedury operacyjne / osiągi i planowanie lotu oraz różnice w locie swobodnym i silnikowym / ogólna budowa paralotni oraz budowa i specyfika napędów i skrzydeł do PPG / aerodynamika i zasady lotu oraz specyfika tych zagadnień w locie z napędem / bezpieczeństwo lotów i różnice PP/PPG / ogólna eksploatacja sprzętu +PPG / łączność radiowa /

ETAP I – szkolenie praktyczne – zapoznawcze – loty holowane

  • zajęcia praktyczne naziemne ze skrzydłem – różne techniki podnoszenia czaszy i rozbiegu do startu
  • ćwiczenia naziemne z napędem i skrzydłem oraz ich bezpieczna obsługa
  • 20 lotów holowanych, na wysokość do 150 m
  • opłata zawiera wypożyczenie sprzętu szkoły do I etapu: skrzydeł i uprzęży do ćwiczeń zarówno naziemnych jak i w locie, napędu do ćwiczeń naziemnych, radia i kasku z łącznością.
  • opłata pokrywa obowiązkowe ubezpieczenie OC (ważne 1 mies.) Polecamy również dokupić ubezpieczenie NNW (koszt 30 zł/mies.)
  • etap I kończy się egzaminem wewnętrznym, potwierdzającym solidne i  bezpieczne przygotowanie do szkolnych lotów samodzielnych z napędem
  • uczeń-pilot otrzymuje świadectwo ukończenia szkolenia – Etap I  (PPG/PP)

ETAP II – szkolenie praktyczne – loty samodzielne

  • 25 lotów samodzielnych paralotnią z napędem, w łącznym czasie 7 godzin lotu.
  • Doskonalenie technik startu i ground-handling’u
  • Techniki lądowania awaryjnego oraz w ograniczonym polu 60x60m
  • Praktyczne wykorzystanie mechanizacji skrzydła – speed-system, trymery, zmiany prędkości i zależne sposoby sterowania
  • Techniki wytracania wysokości i planowanie precyzyjnego podejścia do lądowania
  • etap II kończy się egzaminem wewnętrznym, potwierdzającym dobre przygotowanie do egzaminu państwowego na Świadectwo Kwalifikacji
  • uczeń-pilot otrzymuje oficjalne zaświadczenie ukończenia szkolenia – Etap II  PPG, które jest podstawą przystąpienia do egzaminu państwowego na ŚK pilota paralotni PGP z uprawnieniem podstawowym PPG – motoparalotnia – start z nóg.

Cena szkolenia II etapu nie obejmuje wypożyczenia sprzętu i z założenia jest prowadzona na sprzęcie ucznia-pilota, który w ramach kursu ( często jeszcze przed jego rozpoczęciem) pomagamy zakupić i dobrać do potrzeb konkretnej konfiguracji masy i preferencji użytkowych przyszłego pilota. Taka pomoc stanowi bardzo istotną wartość, ponieważ poprawny dobór sprzętu wiąże się z wiedzą, która powinna być poparta b.dużym doświadczeniem.

Możliwe jest wypożyczenie sprzętu na czas trwania kursu, jeśli szkoła dysponuje aktualnie odpowiednim napędem oraz rozmiarem i typem skrzydła.

Koszt wypożyczenia: skrzydło – 500 zł, napęd – 500 zł, kask PPG z łącznością – 100 zł

Szkolenie paralotniowe do lotów swobodnych, bez napędu, od podstaw, na holu.

Kompleksowe szkolenie dla chcących dobrze, bezpiecznie, sprawnie i bez ograniczeń techniki pilotażu, latać paralotnią bez napędu, czy to w górach czy startując za holem.
Prowadzone w systemie elastycznego czasu zajęć, łącznie z opcją weekendową.

Szkolenie teoretyczne

  • Zajęcia teoretyczne są prowadzone metodą stacjonarną w grupie lub e-learningową i  są rozłożone w czasie trwania całego kursu, podczas I, i II etapu.
  • Wykłady są prowadzone przez instruktora lub specjalistów z danego przedmiotu
  • Łącznie 8,5 godziny wykładów stacjonarnych w grupie lub e-learningowych
  • Zakres przedmiotów:prawo lotnicze / człowiek – możliwości i ograniczenia / meteorologia / nawigacja / procedury operacyjne / osiągi i planowanie lotu / ogólna budowa paralotni / aerodynamika i zasady lotu / bezpieczeństwo lotów / ogólna eksploatacja sprzętu/ łączność radiowa /

ETAP I – szkolenie praktyczne – zapoznawcze

  • zajęcia praktyczne naziemne ze skrzydłem – różne techniki podnoszenia czaszy i rozbiegu do startu
  • ćwiczenia naziemne z napędem i skrzydłem oraz ich bezpieczna obsługa
  • 20 lotów na holu do wysokości 150m
  • opłata zawiera wypożyczenie sprzętu szkoły: skrzydła i uprzęży, jak również radia i kasku
  • opłata pokrywa obowiązkowe ubezpieczenie OC (ważne 1 mies.) Proponujemy również dokupić ubezpieczenie NNW (koszt 30 zł/mies.)
  • etap I kończy się egzaminem wewnętrznym, potwierdzającym solidne i  bezpieczne przygotowanie do szkolnych lotów samodzielnych
  • uczeń-pilot otrzymuje świadectwo ukończenia szkolenia – Etap I  PP

ETAP II – szkolenie praktyczne – loty samodzielne

  • 10 lotów holowanych na wysokość co najmniej 200 m
  • Doskonalenie technik startu i ground-handling’u
  • Techniki lądowania w ograniczonym polu 60×60 m
  • Praktyczne wykorzystanie różnych sposobów sterowania –aktywny pilotaż, speed-system, zmiany prędkości i zależne sposoby sterowania
  • Techniki wytracania wysokości i planowanie precyzyjnego podejścia do lądowania
  • etap II kończy się egzaminem wewnętrznym, potwierdzającym dobre przygotowanie do egzaminu państwowego na Świadectwo Kwalifikacji
  • uczeń-pilot otrzymuje oficjalne zaświadczenie ukończenia szkolenia – Etap II  PP, które jest podstawą przystąpienia do egzaminu państwowego na ŚK pilota paralotni PGP wraz z przeszkoleniem H (start holowany)

Szkolenie II etapu również obejmuje w cenie wypożyczenie sprzętu. Może być jednak prowadzone już na sprzęcie ucznia-pilota, który w trakcie kursu pomagamy zakupić i dobrać do potrzeb konkretnej konfiguracji masy i preferencji użytkowych przyszłego pilota. Takie rozwiązanie jest dobre ze względu na możliwość zapoznania się ze swoim docelowym skrzydłem jeszcze pod okiem instruktora.

Szkolenie paralotniowe do lotów swobodnych, bez napędu, od podstaw, na holu.

Kompleksowe, grupowe, zorganizowane w turnusie, szkolenie dla chcących dobrze, bezpiecznie, sprawnie i bez ograniczeń techniki pilotażu, latać paralotnią bez napędu, czy to w górach czy też startując za holem.

Szkolenie teoretyczne

  • Zajęcia teoretyczne są prowadzone metodą stacjonarną w grupie lub e-learningową i  są rozłożone w czasie trwania całego kursu, podczas I, i II etapu.
  • Wykłady są prowadzone przez instruktora lub specjalistów z danego przedmiotu
  • Łącznie 8,5 godziny wykładów stacjonarnych w grupie lub e-learningowych
  • Zakres przedmiotów:prawo lotnicze / człowiek – możliwości i ograniczenia / meteorologia / nawigacja / procedury operacyjne / osiągi i planowanie lotu / ogólna budowa paralotni / aerodynamika i zasady lotu / bezpieczeństwo lotów / ogólna eksploatacja sprzętu/ łączność radiowa /

ETAP I – szkolenie praktyczne – zapoznawcze

  • zajęcia praktyczne naziemne ze skrzydłem – różne techniki podnoszenia czaszy i rozbiegu do startu
  • ćwiczenia naziemne z napędem i skrzydłem oraz ich bezpieczna obsługa
  • 20 lotów na holu do wysokości 150m
  • opłata zawiera wypożyczenie sprzętu szkoły: skrzydła i uprzęży, jak również radia i kasku
  • opłata pokrywa obowiązkowe ubezpieczenie OC (ważne 1 mies.) Proponujemy również dokupić ubezpieczenie NNW (koszt 30 zł/mies.)
  • etap I kończy się egzaminem wewnętrznym, potwierdzającym solidne i  bezpieczne przygotowanie do szkolnych lotów samodzielnych
  • uczeń-pilot otrzymuje świadectwo ukończenia szkolenia – Etap I  PP

ETAP II – szkolenie praktyczne – loty samodzielne

  • 10 lotów holowanych na wysokość co najmniej 200 m
  • Doskonalenie technik startu i ground-handling’u
  • Techniki lądowania w ograniczonym polu 60×60 m
  • Praktyczne wykorzystanie różnych sposobów sterowania –aktywny pilotaż, speed-system, zmiany prędkości i zależne sposoby sterowania
  • Techniki wytracania wysokości i planowanie precyzyjnego podejścia do lądowania
  • etap II kończy się egzaminem wewnętrznym, potwierdzającym dobre przygotowanie do egzaminu państwowego na Świadectwo Kwalifikacji
  • uczeń-pilot otrzymuje oficjalne zaświadczenie ukończenia szkolenia – Etap II  PP, które jest podstawą przystąpienia do egzaminu państwowego na ŚK pilota paralotni PGP wraz z przeszkoleniem H (start holowany)

Szkolenie II etapu również obejmuje w cenie wypożyczenie sprzętu. Może być jednak prowadzone już na sprzęcie ucznia-pilota, który w trakcie kursu pomagamy zakupić i dobrać do potrzeb konkretnej konfiguracji masy i preferencji użytkowych przyszłego pilota. Takie rozwiązanie jest dobre ze względu na możliwość zapoznania się ze swoim docelowym skrzydłem jeszcze pod okiem instruktora.

Szkolenie do lotów motoparalotnią (trajka), od podstaw, łącznie dwa etapy w tym I-szy etap w systemie – loty tandemowe z instruktorem

Kompleksowe i specjalizowane szkolenie dla chcących dobrze, bezpiecznie, sprawnie i bez ograniczeń techniki pilotażu, latać motoparalotnią. Prowadzone w systemie elastycznego czasu zajęć, łącznie z opcją weekendową.

Szkolenie teoretyczne

  • Zajęcia teoretyczne są prowadzone metodą stacjonarną w grupie lub e-learningową i  są rozłożone w czasie trwania całego kursu, podczas I, i II etapu.
  • Szkolenie jest rozszerzone o wiele istotnych zagadnień, związanych z lataniem silnikowym oraz budową i eksploatacją wózków motoparalotniowych i różni się znacznie od typowego szkolenia do latania swobodnego PP. Różnice występują w każdym z przedmiotów, a najistotniejsze podkreślono.
  • Wykłady są prowadzone przez instruktora lub specjalistów z danego przedmiotu
  • Łącznie 11 godzin wykładów stacjonarnych w grupie lub e-learningowych
  • Zakres przedmiotów:

prawo lotnicze / człowiek – możliwości i ograniczenia / meteorologia / nawigacja / procedury operacyjne / osiągi i planowanie lotu oraz różnice w locie swobodnym i silnikowym / ogólna budowa paralotni oraz budowa i specyfika napędów i skrzydeł do PPG / aerodynamika i zasady lotu oraz specyfika tych zagadnień w locie z napędem / bezpieczeństwo lotów i różnice PP/PPG / ogólna eksploatacja sprzętu +PPG / łączność radiowa /

ETAP I – szkolenie praktyczne – zapoznawcze – loty z instruktorem w tandemie

  • zajęcia praktyczne naziemne ze skrzydłem – różne techniki podnoszenia czaszy i rozbiegu do startu
  • ćwiczenia naziemne z napędem i skrzydłem oraz ich bezpieczna obsługa
  • loty z instruktorem, motoparalotnią dwumiejscową w tandemie
  • opłata zawiera wypożyczenie sprzętu szkoły: skrzydła i napędu do ćwiczeń, jak również motoparalotni dwumiejscowej, uprzęży, radia i kasku z łącznością
  • opłata pokrywa obowiązkowe ubezpieczenie OC (ważne 1 mies.) Proponujemy również dokupić ubezpieczenie NNW (koszt 30 zł/mies.)
  • etap I kończy się egzaminem wewnętrznym, potwierdzającym solidne i  bezpieczne przygotowanie do szkolnych lotów samodzielnych
  • uczeń-pilot otrzymuje świadectwo ukończenia szkolenia – Etap I  PPG/PPGG

ETAP II – szkolenie praktyczne – loty samodzielne

  • 36 lotów samodzielnych motoparalotnią.
  • Doskonalenie technik startu i ground-handling’u
  • Techniki lądowania awaryjnego oraz w ograniczonym polu 60x60m
  • Praktyczne wykorzystanie mechanizacji skrzydła – speed-system, trymery, zmiany prędkości i zależne sposoby sterowania
  • Techniki wytracania wysokości i planowanie precyzyjnego podejścia do lądowania
  • Etap II kończy się egzaminem wewnętrznym, potwierdzającym dobre przygotowanie do egzaminu państwowego na Świadectwo Kwalifikacji
  • Uczeń-pilot otrzymuje oficjalne zaświadczenie ukończenia szkolenia – Etap II  PPGG, które jest podstawą przystąpienia do egzaminu państwowego na ŚK pilota paralotni PGP z uprawnieniem podstawowym PPGG – motoparalotnia.

Cena szkolenia II etapu nie obejmuje wypożyczenia sprzętu i z założenia jest prowadzona na sprzęcie ucznia-pilota, który w trakcie kursu pomagamy zakupić i dobrać do potrzeb konkretnej konfiguracji masy i preferencji użytkowych przyszłego pilota.

Możliwe jest wypożyczenie sprzętu na czas trwania kursu, jeśli szkoła dysponuje aktualnie odpowiednim napędem oraz rozmiarem i typem skrzydła.

Koszt wypożyczenia: skrzydło 500 zł i napęd 500 zł.

Szkolenie na uprawnienie do przewozu pasażerów TANDEM.

Szkolenie przewidziane jest dla pilotów:

  • posiadających przynajmniej jedno uprawnienie podstawowe (PP,PPG,PPGG)
  • posiadających minimum 50h nalotu dowódczego na tej kategorii na jaka posiada uprawnienie podstawowe,
  • posiadających ważne badania lotniczo-lekarskie
  • po ukończeniu 18 roku życia

Szkolenie teoretyczne obejmujące 4 godziny wykładów z tematyki techniki lotów w tandemie, instruktażu pasażera, sytuacji niebezpiecznych i pierwszej pomocy.

Szkolenie praktyczne obejmujace 4h ćwiczeń naziemnych:

  • nauka startu metoda klasyczną i odwróconą
  • przygotowanie i sprawdzenie pasażera oraz instruktaż

Szkolenie w locie obejmuje 10 lotów szkolnych z pasażerem zakończonych lądowaniem na celność w określonym miejscu.

Szkolenie kończy się egzaminem wewnętrznym, potwierdzającym dobre przygotowanie do egzaminu państwowego na uprawnienie Tandem.

Kursant otrzymuje oficjalne zaświadczenie ukończenia szkolenia,które jest podstawą przystąpienia do egzaminu państwowego na uprawnienie Tandem wpisywane do ŚK pilota paralotni PGP.

Cena szkolenia nie obejmuje wypożyczenia sprzętu i z założenia jest prowadzona na sprzęcie ucznia-pilota, który w trakcie kursu pomagamy zakupić i dobrać do potrzeb konkretnej konfiguracji masy i preferencji użytkowych przyszłego pilota.

Możliwe jest wypożyczenie sprzętu na czas trwania kursu, jeśli szkoła dysponuje aktualnie odpowiednim napędem oraz rozmiarem i typem skrzydła.

Szkolenie paralotniowe do lotów z napędem dla osób posiadających już Świadectwo Kwalifikacji, zazwyczaj z uprawnieniem PP
Prowadzone w systemie elastycznego czasu zajęć, łącznie z opcją weekendową lub przez dołączenie do aktualnej grupy szkoleniowej.

Szkolenie teoretyczne

  • Zajęcia teoretyczne są uzupełnieniem wiedzy z zakresu nowej specyfiki i  są prowadzone metodą stacjonarną w grupie lub e-learningową
  • Szkolenie obejmuje wiele istotnych zagadnień, związanych z lataniem silnikowym oraz budową i eksploatacją napędów i różni się znacznie od typowego szkolenia do latania swobodnego PP. Różnice występują w każdym z przedmiotów, a najistotniejsze podkreślono.
  • Wykłady są prowadzone przez instruktora lub specjalistów z danego przedmiotu
  • Zakres przedmiotów, z wyszczególnieniem różnic programowych, które będą podlegały uzupełnieniu o zagadnienia istotne dla PPG:

prawo lotnicze, przepisy dla PPG / człowiek – możliwości i ograniczenia / meteorologia / nawigacja / procedury operacyjne / osiągi i planowanie lotu oraz różnice w locie swobodnym i silnikowym / ogólna budowa paralotni oraz budowa i specyfika napędów i skrzydeł do PPG / aerodynamika i zasady lotu oraz specyfika tych zagadnień w locie z napędem / bezpieczeństwo lotów i różnice PP/PPG / ogólna eksploatacja sprzętu +PPG / łączność radiowa /

Szkolenie praktyczne – loty samodzielne

  • 25 lotów samodzielnych paralotnią z napędem, w łącznym czasie 7 godzin lotu.
  • Nauka i doskonalenie technik startu z napędem i bezpiecznego ground-handling’u
  • Techniki lądowania po awarii napędu oraz w ograniczonym i skomplikowanym terenie
  • Praktyczne wykorzystanie mechanizacji skrzydła – speed-system, trymery, zmiany prędkości i zależne sposoby sterowania
  • Techniki wytracania wysokości i planowanie precyzyjnego podejścia do lądowania
  • szkolenie kończy się egzaminem wewnętrznym, potwierdzającym dobre przygotowanie do egzaminu państwowego.
  • uczeń-pilot otrzymuje oficjalne zaświadczenie ukończenia szkolenia  PPG, które jest podstawą przystąpienia do egzaminu państwowego na ŚK pilota paralotni PGP z uprawnieniem PPG – motoparalotnia – start z nóg.

Cena szkolenia nie obejmuje wypożyczenia sprzętu i z założenia jest prowadzona na sprzęcie ucznia-pilota, który w trakcie kursu pomagamy zakupić i dobrać do potrzeb konkretnej konfiguracji, masy startowej i preferencji użytkowych przyszłego pilota.

Możliwe jest wypożyczenie sprzętu na czas trwania kursu, jeśli szkoła dysponuje aktualnie odpowiednim napędem oraz rozmiarem i typem skrzydła.

Koszt wypożyczenia: skrzydło – 500 zł, napęd – 500 zł, kask PPG z łącznością – 100 zł

Szkolenie paralotniowe do lotów motoparalotnią (trajka) dla pilotów posiadających Świadectwo Kwalifikacji z uprawnieniem PPG.

Szkolenie teoretyczne

  • Zajęcia teoretyczne są prowadzone metodą stacjonarną w grupie lub e-learningową i  są rozłożone w czasie trwania całego kursu.
  • Szkolenie porusza istotne zagadnienia, związane z lataniem silnikowym, nawigacją, przestrzenią powietrzną, możliwością i ograniczeniami sprzętu oraz budową i eksploatacją wózków motoparalotniowych.
  • Wykłady są prowadzone przez instruktora lub specjalistów z danego przedmiotu
  • Łącznie 11 godzin wykładów stacjonarnych w grupie lub e-learningowych
  • Zakres przedmiotów: prawo lotnicze / człowiek – możliwości i ograniczenia / meteorologia / nawigacja / procedury operacyjne / osiągi i planowanie lotu oraz różnice w locie swobodnym i silnikowym / ogólna budowa paralotni oraz budowa i specyfika napędów i skrzydeł do PPG / aerodynamika i zasady lotu oraz specyfika tych zagadnień w locie z napędem / bezpieczeństwo lotów i różnice PP/PPG / ogólna eksploatacja sprzętu +PPG / łączność radiowa /

Szkolenie praktyczne – loty samodzielne

  • 36 lotów samodzielnych motoparalotnią.
  • Doskonalenie technik startu i ground-handling’u
  • Techniki lądowania awaryjnego oraz w ograniczonym polu 60x60m
  • Praktyczne wykorzystanie mechanizacji skrzydła – speed-system, trymery, zmiany prędkości i zależne sposoby sterowania
  • Techniki wytracania wysokości i planowanie precyzyjnego podejścia do lądowania
  • Etap II kończy się egzaminem wewnętrznym, potwierdzającym dobre przygotowanie do egzaminu państwowego na Świadectwo Kwalifikacji
  • Uczeń-pilot otrzymuje oficjalne zaświadczenie ukończenia szkolenia – Etap II  PPGG, które jest podstawą przystąpienia do egzaminu państwowego na ŚK pilota paralotni PGP z uprawnieniem podstawowym PPGG – motoparalotnia.

Cena szkolenia nie obejmuje wypożyczenia sprzętu i z założenia jest prowadzona na sprzęcie ucznia-pilota, który w trakcie kursu pomagamy zakupić i dobrać do potrzeb konkretnej konfiguracji masy i preferencji użytkowych przyszłego pilota.

Możliwe jest wypożyczenie sprzętu na czas trwania kursu, jeśli szkoła dysponuje aktualnie odpowiednim napędem oraz rozmiarem i typem skrzydła.

Koszt wypożyczenia: skrzydło 500 zł i trajka 1000 zł.

Szkolenie paralotniowe ogólne, od podstaw, stacjonarne w grupie, realizowane poprzez loty holowane.
Obejmuje zajęcia teoretyczne oraz praktyczne naziemne i w locie. Zawiera program przygotowania z I-szego etapu do uprawnienia PP (Paraglider)

Obowiązkowe, podstawowe i obszerne szkolenie dla chcących rozpocząć przygodę z paralotniarstwem. Nie wymaga ono właściwie żadnych inwestycji w sprzęt i może być również formą zapoznania się z paralotniarstwem, przed podjęciem decyzji o dalszym kierunku szkolenia. Może też być po prostu świetną przygodą i próbą przekonania się o fantastycznych walorach tego sportu.

Szkolenie teoretyczne

  • Zajęcia teoretyczne są prowadzone metodą stacjonarną w grupie lub e-learningową i  są rozłożone w czasie trwania całego kursu,
  • Wykłady są prowadzone przez instruktora lub specjalistów z danego przedmiotu,
  • Łącznie 8,5 godziny wykładów stacjonarnych w grupie lub e-learningowych,
  • Zakres przedmiotów: prawo lotnicze / człowiek – możliwości i ograniczenia / meteorologia / nawigacja / procedury operacyjne / osiągi i planowanie lotu / ogólna budowa paralotni / aerodynamika i zasady lotu / bezpieczeństwo lotów / ogólna eksploatacja sprzętu/ łączność radiowa /

ETAP I – szkolenie praktyczne – zapoznawcze

  • zajęcia praktyczne naziemne ze skrzydłem – różne techniki podnoszenia czaszy i rozbiegu do startu
  • ćwiczenia naziemne z napędem i skrzydłem oraz ich bezpieczna obsługa, jeśli szkolenie jest profilowane pod ew. latanie z napędem
  • 20 lotów samodzielnych, start holowany za wyciągarką, do wysokości 150m.
  • opłata zawiera wypożyczenie sprzętu szkoły: skrzydeł i uprzęży do ćwiczeń zarówno naziemnych jak i w locie, napędu do ćwiczeń naziemnych, radia i ew. kasku z łącznością.
  • opłata pokrywa obowiązkowe ubezpieczenie OC (ważne 1 mies.) Proponujemy również dokupić ubezpieczenie NNW (koszt 30 zł/mies.)
  • etap I kończy się egzaminem wewnętrznym, potwierdzającym solidne i  bezpieczne przygotowanie do II-go etapu.
  • uczeń-pilot otrzymuje świadectwo ukończenia szkolenia – Etap I . Zaświadczenie ukończenia kursu jest honorowane w innych szkołach i jest podstawą do kontynuowania szkolenia, czy to w lataniu swobodnym czy też napędowym.

Szkolenie paralotniowe do lotów swobodnych bez napędu, od podstaw na holu

Kompleksowe i specjalizowane szkolenie dla chcących dobrze, bezpiecznie, sprawnie i bez ograniczeń techniki pilotażu, latać paralotnią.

Szkolenie teoretyczne

  • Zajęcia teoretyczne są prowadzone metodą stacjonarną w grupie lub e-learningową i  są rozłożone w czasie trwania całego kursu,
  • Wykłady są prowadzone przez instruktora lub specjalistów z danego przedmiotu,
  • Zakres przedmiotów:prawo lotnicze / człowiek – możliwości i ograniczenia / meteorologia / nawigacja / procedury operacyjne / osiągi i planowanie lotu / ogólna budowa paralotni / aerodynamika i zasady lotu / bezpieczeństwo lotów / ogólna eksploatacja sprzętu/ łączność radiowa /

Szkolenie praktyczne – loty samodzielne

  • 10 lotów holowanych na wysokość co najmniej 200 m
  • Doskonalenie technik startu i ground-handling’u
  • Techniki lądowania w ograniczonym polu 60×60 m
  • Praktyczne wykorzystanie różnych sposobów sterowania –aktywny pilotaż, speed-system, zmiany prędkości i zależne sposoby sterowania
  • Techniki wytracania wysokości i planowanie precyzyjnego podejścia do lądowania
  • etap II kończy się egzaminem wewnętrznym, potwierdzającym dobre przygotowanie do egzaminu państwowego na Świadectwo Kwalifikacji
  • uczeń-pilot otrzymuje oficjalne zaświadczenie ukończenia szkolenia – Etap II  PP, które jest podstawą przystąpienia do egzaminu państwowego na ŚK pilota paralotni PGP wraz z przeszkoleniem H (start holowany)

Cena szkolenia nie obejmuje wypożyczenia sprzętu i z założenia jest prowadzona na sprzęcie ucznia-pilota, który w trakcie kursu pomagamy zakupić i dobrać do potrzeb konkretnej konfiguracji masy i preferencji użytkowych przyszłego pilota.

Możliwe jest wypożyczenie sprzętu na czas trwania kursu, jeśli szkoła dysponuje aktualnie odpowiednim napędem oraz rozmiarem i typem skrzydła.

Szkolenie paralotniowe do lotów z napędem dla osób posiadających zaświadczenie ukończenia I etapu w innej szkole paralotniowej.

Kompleksowe i specjalizowane szkolenie dla chcących dobrze, bezpiecznie, sprawnie i bez ograniczeń techniki pilotażu, latać paralotnią z napędem. Prowadzone w systemie elastycznego czasu zajęć, łącznie z opcją weekendową.

Szkolenie teoretyczne

  • Zajęcia teoretyczne są prowadzone metodą stacjonarną w grupie lub e-learningową
  • Szkolenie obejmuje wiele istotnych zagadnień, związanych z lataniem silnikowym oraz budową i eksploatacją napędów i różni się znacznie od typowego szkolenia do latania swobodnego PP. Różnice występują w każdym z przedmiotów, a najistotniejsze podkreślono.
  • Wykłady są prowadzone przez instruktora lub specjalistów z danego przedmiotu
  • Zakres przedmiotów:

prawo lotnicze / człowiek – możliwości i ograniczenia / meteorologia / nawigacja / procedury operacyjne / osiągi i planowanie lotu oraz różnice w locie swobodnym i silnikowym / ogólna budowa paralotni oraz budowa i specyfika napędów i skrzydeł do PPG / aerodynamika i zasady lotu oraz specyfika tych zagadnień w locie z napędem / bezpieczeństwo lotów i różnice PP/PPG / ogólna eksploatacja sprzętu +PPG / łączność radiowa /

Szkolenie praktyczne – loty samodzielne

  • 25 lotów samodzielnych paralotnią z napędem, w łącznym czasie 7 godzin lotu.
  • Doskonalenie technik startu i ground-handling’u
  • Techniki lądowania awaryjnego oraz w ograniczonym polu 60x60m
  • Praktyczne wykorzystanie mechanizacji skrzydła – speed-system, trymery, zmiany prędkości i zależne sposoby sterowania
  • Techniki wytracania wysokości i planowanie precyzyjnego podejścia do lądowania
  • szkolenie kończy się egzaminem wewnętrznym, potwierdzającym dobre przygotowanie do egzaminu państwowego na Świadectwo Kwalifikacji
  • uczeń-pilot otrzymuje oficjalne zaświadczenie ukończenia szkolenia  PPG, które jest podstawą przystąpienia do egzaminu państwowego na ŚK pilota paralotni PGP z uprawnieniem podstawowym PPG – motoparalotnia – start z nóg.

Cena szkolenia nie obejmuje wypożyczenia sprzętu i z założenia jest prowadzona na sprzęcie ucznia-pilota, który w trakcie kursu pomagamy zakupić i dobrać do potrzeb konkretnej konfiguracji masy i preferencji użytkowych przyszłego pilota.

Możliwe jest wypożyczenie sprzętu na czas trwania kursu, jeśli szkoła dysponuje aktualnie odpowiednim napędem oraz rozmiarem i typem skrzydła.

Koszt wypożyczenia: skrzydło 500 zł i napęd 500 zł.

Możliwe, że jeszcze nie jesteś pewny, czy paralotniarstwo jest dla Ciebie… Może poszukujesz sposobu na ciekawe spędzanie czasu, lubisz lotnictwo, modelarstwo, może marzyłeś o lataniu ale nie masz pewności jakiego latania i po co, Ci potrzeba? Lubisz odkrywać nowe dziedziny aktywności, lubisz się czegoś uczyć, chcesz poszerzyć swój horyzont nie tylko w poziomie ale też w pionie??? :)… A może wiesz, czego chcesz ale jeszcze nie wiesz jak najlepiej spożytkować budżet na przygodę swojego życia?..
… zapisz się na ten kurs a już po kilku dniach będziesz mądrzejszy i bardziej świadomy swoich decyzji i wyborów w sferze marzeń o lataniu!

Więcej o teoretycznej części kursu możesz przeczytać w opisach innych szkoleń, np. poz. (03) i (09). Oprócz standardowych wykładów będziesz miał okazję i możliwość na zadawanie nurtujących Cię pytań a odpowiedź otrzymasz od bardzo doświadczonych ludzi w tym sporcie. Zapoznasz się ze sprzętem i dowiesz się gdzie szukać istotnych informacji. Możliwe, że poznasz innych ludzi, którzy już poznali tą dziedzinę w praktyce. Ukończenie tego szkolenia gwarantuje Ci też możliwość skorzystania z 50% rabatu na zapoznawczy lot w tandemie z instruktorem, co może być idealnym sposobem na zdecydowanie o ew. kontynuacji marzeń o lataniu . Jednocześnie, co istotne, koszt tego szkolenia nie pójdzie na marne, ponieważ jego cenę odliczymy od ceny innych szkoleń, jeśli zdecydujesz się kontynuować swoją przygodę w naszej szkole.

Szkolenie na ulubieńca pilotów latających swobodnie ;).

Szkolenie uprawniające do wykonywania lotów holowanych.

Jeśli nie wiesz jeszcze czy paralotniarstwo jest tym, czego naprawdę potrzebujesz… możesz wykonać lot zapoznawczy z instruktorem, który dodatkowo odpowie na Twoje pytania i opowie Ci o możliwościach i ograniczeniach w paralotniarstwie. To nie tylko zwykły lot widokowy ale też taki mikro-kurs paralotniowy.
Zapoznasz się wstępnie ze sprzętem i procedurą przygotowania do lotu. Dowiesz się o istotnych aspektach lotu i ciekawostkach tego sportu.
Najważniejsze jednak, że po prostu tego spróbujesz! .. i będziesz już wiedział o co chodzi! :).

Jeśli nie wiesz jeszcze czy paralotniarstwo jest tym, czego naprawdę potrzebujesz… możesz wykonać lot zapoznawczy z instruktorem, który dodatkowo odpowie na Twoje pytania i opowie Ci o możliwościach i ograniczeniach w paralotniarstwie. To nie tylko zwykły lot widokowy ale też taki mikro-kurs paralotniowy.
Zapoznasz się wstępnie ze sprzętem i procedurą przygotowania do lotu. Dowiesz się o istotnych aspektach lotu i ciekawostkach tego sportu.
Najważniejsze jednak, że po prostu tego spróbujesz! .. i będziesz już wiedział o co chodzi! :).

Właściciel szkoły – Stribo, instruktor, aktualny, wieloletni członek polskiej Kadry Narodowej, zdobywca wielu medali Mistrzostw Świata, Polski i Europy w paralotniarstwie klasycznym i slalomowym, najlepszy aktualnie pilot termiczny w PPG … jest w stanie nauczyć Cię dużo i dobrze, w dziedzinach, w których sam zdobył wiele cennych doświadczeń.
Szkolenia specjalistyczne wymagają wcześniejszych ustaleń co do zakresu, terminu i kosztów.

Wyrównie różnic w szkoleniu teoretycznym i praktycznym dla pilotów którzy ukończyli szkolenia w innych szkołach paralotniowych.

Wypożyczenie napędu na czas szkolenia do II etapu PPG. Możliwe w miarę dostępności właściwego pod względem rozmiaru i mocy sprzętu zapewniającego bezpieczne wykonywanie lotów przez kursanta.

Wypożyczenie skrzydła na II etap szkolenia.