Przed rozpoczęciem szkolenia masz zapewne wiele pytań, odpowiedzi na wiele istotnych spraw znajdziesz na stronie Jak zacząć/FAQ
Poniżej możesz zapoznać się z ogólnym zakresem szkoleń prowadzonych przez szkołę Stribo.
Szczegółowa oferta szkoleń wraz z ich cenami znajduje się w zakładce cennik.
Zapisując się na szkolenie w zakładce zgłoś się na kurs możesz wybrać konkretny produkt opisany szczegółowo w cenniku.

Szkolenie PP

Szkolenie do licencji PP uprawniającej do wykonywania lotów swobodnych na paralotni.

Szkolenie dzieli się na część teoretyczna i praktyczną.

W czasie szkolenia teoretycznego nauczysz się wiedzy ogólnej o budowie paralotni, zasadach lotu, bezpieczeństwie i meteorologii.

Szkolenie praktyczne dzieli się na dwa etapy:

Etap I – wstępne loty zapoznawcze – 20 lotów do wysokości 150m nad terenem

Etap II – trening umiejętności pilotażowych – 10 lotów o wysokości przynajmniej 200m

Nauczysz się również jak prawidłowo i bezpiecznie:

  • obsługiwać paralotnię, przygotować ją do lotu i złożyć po locie
  • sterować paralotnia i wykonywać manewry umożliwiające szybsze opadanie
  • lądować na ograniczonym obszarze 60x60m
  • startować metodą klasyczną oraz odwróconą

Szkolenie PPG

Szkolenie do licencji PPG uprawniającej do wykonywania lotów na paralotni z napędem.

W czasie szkolenia teoretycznego nauczysz się wiedzy ogólnej o budowie paralotni, zasadach lotu, bezpieczeństwie i meteorologii. Szkolenie obejmuje również zagadnienia ściśle związane z lataniem napędowym – szczegółach odróżniających paralotnie PPG od klasycznych, obsługi i konserwacji silnika oraz zasad łączności.

W części praktycznej, po lotach zapoznawczych, wykonasz minimum 25 lotów, w tym 3 przeloty na odległość 15km.

Nauczysz się:

  • obsługi paralotni, przygotowania jej do lotu i składania po locie
  • sterowania paralotnią i wykonywania manewrów umożliwiających szybsze opadania i lądowanie przy włączonym i wyłączonym napędzie
  • lądowania na obszarze o wymiarach 60x60m
  • zasady działania silnika spalinowego i obsługi zespołu silnik-śmigło
  • obsługi napędu PPG
  • zasad bezpieczeństwa w czasie obsługiwania i wykonywania lotów z napędem

Szkolenie PPGG

Szkolenie do uzyskania licencji PPGG uprawniającej do wykonywania lotów na motoparalotni.

W czasie szkolenia teoretycznego nauczysz się wiedzy ogólnej o budowie paralotni, zasadach lotu, bezpieczeństwie i meteorologii. Szkolenie obejmuje również zagadnienia ściśle związane z lataniem napędowym – szczegółach odróżniających latanie PPGG od innych typów paralotni, obsługi i konserwacji napędu, nawigacji w czasie przelotów,zasad łączności oraz transportu statku powietrznego.

W części praktycznej, po lotach zapoznawczych, wykonasz minimum 36 lotów, w tym 3 przeloty na odległość 15km.

Nauczysz się:

  • obsługi motoparalotni, przygotowania jej do lotu i składania po locie
  • sterowania motoparalotnią i wykonywania manewrów umożliwiających szybsze opadania i lądowanie przy włączonym i wyłączonym napędzie
  • lądowania na obszarze o wymiarach 60x60m
  • startować przy różnych prędkościach wiatru
  • analizy warunków meteorologicznych
  • przygotowania operacyjnego i nawigacyjnego do lotu
  • zasady działania silnika spalinowego i obsługi zespołu silnik-śmigło
  • obsługi napędu PPG
  • zasad bezpieczeństwa w czasie obsługiwania i wykonywania lotów z napędem
  • działania w sytuacjach niebezpiecznych i awaryjnych

Szkolenie Tandem

Szkolenie do uprawnienia Tandem wpisywanego do ŚK. Uprawniające do wykonywania lotów z pasażerem.

Do tego szkolenia dopuszczona może zostać osoba która:

  • posiada przynajmniej jedno ważne uprawnienie podstawowe (PP,PPG,PPGG)
  • posiada przynajmniej 50 h potwierdzonego nalotu ogólnego na danym typie paralotni
  • posiada ważne badania lotniczo-lekarskie
  • ukończyła 18 lat

Szkolenie teoretyczne obejmuje zagadnienia z wiązane z technika lotu w tandemie, instruktażem pasażera, sytuacji niebezpiecznych i pierwszej pomocy.

W ramach szkolenia praktycznego szkolimy z zakresu nauki startu metodą klasyczna jak i odwróconą, instruktażu, przygotowania i sprawdzenia pasażera do lotu.

Kurs obejmuje również wykonie 10 lotów szkolnych z pasażerem zakończonych lądowaniem na celność w określonym miejscu.

Szkolenie do uprawnień „H”

Dla osób posiadających Świadectwo Kwalifikacji

W czasie szkolenia teoretycznego zagadnień związanych z różnymi systemami holowania, mechaniką lotu na holu, techniką pilotażu, wpływem warunków atmosferycznych na lot, organizacji lotów holowanych, zasad komunikacji i komend związanych ze startem holowanym i obsługą sprzętu.

W części praktycznej poznasz zasady związane z techniką startu i lotu na holu, właściwym przygotowaniem do lotu, obsługą wyczepu i prawidłowym stawianiu skrzydła metodą klasyczna i odwróconą.

Szkolenie obejmuje wykonanie 10 lotów za wyciągarką.

Uprawnienie Kierownika Startu

Szkolenie wyciągarkowego

Szkolenia dodatkowe – zaawansowane.

Jeżeli posiadasz już Świadectwo Kwalifikacji i chciałbyś się dalej rozwijać w lataniu napędowym – to szkolenie jest właśnie dla Ciebie.

Oferujemy szkolenia w zakresie:

  • latania nawigacyjnego
  • nauki latania slalomów
  • latania termicznego z napędem
  • latania konkurencji ekonomicznych

Seminarium termiczne PPG

Szkolenie z latania termicznego PPG przeznaczone dla pilotów posiadających Świadectwo Kwalifikacji pilota  paralotni z uprawnieniem PPG.

Jak Zacząć/FAQ

Do szkolenia może przystąpić osoba która:

  • ukończyła 18 lat,
  • ukończy 15 lat w roku w którym rozpoczyna szkolenie i posiada notarialnie potwierdzoną zgodę obojga rodziców/opiekunów prawnych, lub zgodę podpisaną przez oboje rodziców/opiekunów prawnych w obecności instruktora,
  • posiada ogólnie dobry stan zdrowia umożliwiający uprawianie paralotniarstwa,
  • ukończyła przynajmniej szkołę podstawową.

Potrzebujesz:

  • wysokich butów usztywniających kostkę – np. obuwie trekkingowe,
  • wygodne, oddychające, nie krępujące ruchów ubranie, najlepiej takie którego równocześnie nie będzie szkoda wybrudzić np. trawą,
  • coś do picia – najlepiej wodę mineralną,
  • nakrycie głowy, najlepiej takie, które zmieści się też pod kask – np. chustka
  • krem z filtrem
  • zeszyt na notatki

Na szkoleniu I etapu sprzęt (uprząż, skrzydło, łączność radiowa, kask) zapewniany jest przez szkołę.

Na szkoleniu II etapu (szczególnie PPG) niezbędne jest już posiadanie własnego sprzętu – skrzydło musi posiadać ważny przegląd, jak i być na właściwym poziomie trudności dla szkolonego pilota.

Możliwe jest w miarę dostępności właściwych rozmiarów skrzydeł i innego sprzętu wypożyczenie sprzętu szkoły za dodatkowa opłatą.

Po ukończeniu szkolenia I etapu oferujemy pomoc w zakupie sprzętu dla kursanta. Posiadamy w swojej ofercie nowy sprzęt firmy Dudek Paragliders, jak i pomagamy w wyborze sprzętu innych producentów.

Do latania swobodnego możliwy jest zakup nowego sprzętu w cenie około 10000 zł, zakup sprzętu używanego może stanowić około połowy tej kwoty.

Ceny sprzętu do latania napędowego są bardzo zróżnicowane, w zależności od wybranego modelu skrzydła, silnika, jego stanu i konfiguracji oraz zacięcia i umiejętności pilota.

Badania lekarskie nie są wymagane. Wystarczy posiadanie Prawa Jazdy, lub oświadczenie o dobrym stanie stanie zdrowia umożliwiającym uprawianie paralotniarstwa, podpisane własnoręcznie.

Niestety jest to jeden z elementów na który nie mamy wpływu – jeżeli pada deszcz, wiatr jest zbyt silny lub wieje z niekorzystnych kierunków, nie jesteśmy w stanie zorganizować bezpiecznych lotów. Staramy się wtedy poprowadzić zajęcia teoretyczne lub z groundhandligu.

Niestety nie mamy wpływu na to jak szybko pogoda się poprawi, a bezpieczeństwo lotów jest jednym z naszych najważniejszych założeń. Możesz jednak przy okazji nauczyć się obserwować różne zjawiska atmosferyczne, co jest bardzo przydatne w dalszej nauce latania.

Podczas trwania szkolenia obowiązkowe jest posiadanie ubezpieczenia OC kursantów szkół paralotniowych. Inne typy ubezpieczeń OC nie obejmują swoim zakresem szkoleń.

Ubezpieczenie OC na czas 1 miesiąca szkolenia zapewnia szkoła. W przypadku przedłużenia się szkolenia potrzebne może być dokupienie dodatkowego ubezpieczenia OC. Na życzenie szkoła może wykupić dla ucznia dodatkowe ubezpieczenie NNW, do czego gorąco zachęcamy.

Obecnie stawki ubezpieczeń wynoszą 12 zł na każdy kolejny miesiąc obowiązywania ubezpieczenia OC i 30 zł za ubezpieczenie NNW.

Po zdaniu egzaminu do dalszego latania obowiązkowe jest posiadanie ubezpieczenia OC, które również można wykupić w Finansowej Chacie lub na stronie PSP.

Organizacje tych dwóch rzeczy pozostawiamy w gestii kursantów. Zwykle lotniska dysponują małą, podstawową bazą noclegową i miejscem na organizację np. grilla.

Nie, zgodnie z polskimi przepisami, I etap szkolenia jest taką podstawówką- etapem zapoznawczym, który nie uprawnia do wykonywania samodzielnych lotów.

Dopiero ukończenie II etapu szkolenia w zakresie danego uprawnienia (PP.PPG,PPGG) i pomyślne zdanie egzaminu uprawnia do wykonywania w pełni samodzielnych lotów.