Notice: Funkcja _load_textdomain_just_in_time została wywołana nieprawidłowo. Ładowanie tłumaczenia dla domeny fusion-builder zostało uruchomione zbyt wcześnie. Zwykle jest to wskaźnik, że jakiś kod we wtyczce lub motywie działa zbyt wcześnie. Tłumaczenia powinny zostać załadowane podczas akcji init lub później. Dowiedz się więcej: Debugowanie w WordPressie. (Ten komunikat został dodany w wersji 6.7.0.) in /home/users/stribo/public_html/stribo.pl/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Funkcja _load_textdomain_just_in_time została wywołana nieprawidłowo. Ładowanie tłumaczenia dla domeny Avada zostało uruchomione zbyt wcześnie. Zwykle jest to wskaźnik, że jakiś kod we wtyczce lub motywie działa zbyt wcześnie. Tłumaczenia powinny zostać załadowane podczas akcji init lub później. Dowiedz się więcej: Debugowanie w WordPressie. (Ten komunikat został dodany w wersji 6.7.0.) in /home/users/stribo/public_html/stribo.pl/wp-includes/functions.php on line 6114
V-King ES – Stribo

V-King ES

11 160,00 11 770,00 

Produkt dostępny na zamówienie

Wzmocniona wersja V-Kinga – kompaktowe, jednopowłokowe skrzydło klasy EN B, stworzone do latania swobodnego i z napędem. Idealne do nauki latania.
Niewielkie rozmiary po spakowaniu są ogromnym atutem w podróży.

SKU: Brak danych Kategorie: ,

PRZEZNACZENIE

Proste przygotowanie do startu, łatwy, przyjemny start i lot ze stosunkowo małą prędkością trymową powoduje, że latanie staje się dostępne dla każdego, a jego nauka to czysta przyjemność.
Zaletą V-Kinga ES jest kompaktowość, przy zachowaniu przyzwoitych osiągów i przyjemnego pilotażu. Doskonale nadaje się do zabrania go w podróż, gdyż nie zajmuje dużo miejsca w bagażu (nawet lotniczym).
V-King ES jest idealnym uzupełnieniem walizkowych napędów, które ostatnio pojawiły się na rynku.

V-King ES należy do rodziny skrzydeł jednopowłokowych. Różnica pomiędzy klasycznymi konstrukcjami dwupowłokowymi, a jednopowłokowcami jest zasadnicza. Technika startu, lądowania, sterowanie podczas lotu przebiegają w tym wypadku nieco inaczej. Jeśli jesteś już pilotem paralotniowym nie powinieneś mieć problemów z zaadaptowaniem się do świata nowych możliwości jakie daje paralotnia V-King ES. Pamiętaj jednak, że jeśli rozpocząłeś swoją przygodę z paralotniarstwem zaczynając od konstrukcji jednopowłokowych nie pozwala Ci to na samodzielną naukę latania na standardowych dwupowłokowcach.

GENEZA

Pomysł stworzenia „hybrydy” klasycznego skrzydła i jednopowłokowca (single-skin) narodził się już w 1999 roku jako lekka alternatywa dla skrzydła-latawca pociągowego, używanego wówczas przez znanego podróżnika i zdobywcę obu biegunów – Marka Kamińskiego. Ze względu na ówczesne możliwości techniczne i brak zapotrzebowania na tego typu konstrukcję, projekt skrzydła został zawieszony. Na początku 2014 r. temat powrócił przy okazji prac nad prototypem dwumetrowego modelu skrzydła, napędzanego modelarskim napędem elektrycznym (Slite). Skupiliśmy się w nim na ograniczeniu liczby linek i aby to stało się możliwe, nasz konstruktor Piotr Dudek po raz pierwszy zastosował w tego rodzaju konstrukcji V-wsparcia.
Model i jego osiągi były tak obiecujące, że pod koniec 2016 r. uruchomiono projekt „V-King”. Dzięki zastosowaniu odpowiedniej liczby cel, oraz kombinacji V-wsparć i grzebieni podtrzymujących, utrzymana została minimalna liczba linek, przy stosunkowo dużym obciążeniu powierzchni skrzydła. Wiele uwagi poświęciliśmy zachowaniu optymalnego kształtu czaszy. Samonapełniająca się, zamknięta tuba na krawędzi natarcia usztywnia ją, co jest szczególnie ważne w konstrukcjach o niewielkiej liczbie cel. Podobną rolę pełnią tunele centralne, biegnące wzdłuż cięciwy.

Niespotykanie długa historia tego skrzydła i jego ewolucja dała w efekcie rewolucyjne efekty. Kompaktowość, bardzo niska waga, uniwersalność i właściwości lotne sprawiają pilotom wiele frajdy.
W międzyczasie V-King stał się pierwowzorem najlżejszej paralotni na świecie – Run&Fly.

V-KING ES DO SZKOLENIA I TRENINGÓW

Podczas testów kolejnych prototypów V-King wzbudził zainteresowanie instruktorów latania. Łatwość napełniania się i startów sprawia, że kandydaci na pilotów sprawnie podnoszą swe umiejętności. Na życzenie szkół latania przygotowaliśmy specjalną wersję ES wykonaną z bardziej wytrzymałych linek w oplocie, grubszych tkanin i z tradycyjnymi deltkami w taśmach nośnych.

Informacje dodatkowe

Waga Brak danych
Kolor

Fusion, Samba, Tango

Rozmiar

16, 18, 20, 23

Dane techniczne

V-King ES
16 18 20 23
Certyfikat EN/LTF B tak tak tak tak
Dopuszczenie – Identyfikacja ULM tak/oczekuje tak/oczekuje tak/oczekuje tak/oczekuje
Liczba cel 37
Powierzchnia w rozłożeniu [m2] 16,00 18,00 20,50 23,50
Powierzchnia w rzucie [m2] 13,75 15,46 17,61 20,19
Rozpiętość w rozłożeniu [m] 8,76 9,29 9,92 10,62
Rozpiętość w rzucie [m] 7,02 7,44 7,94 8,51
Wydłużenie w rozłożeniu 4,80
Wydłużenie w rzucie 3,58
Prędkość opadania [m/s] min = 1.2 (+/- 0.1)
Prędkość postępowa [km/h] min = 35 ; max = 42 (+/- 2)
Długość linek z taśmami [m] 5,35 5,67 6,05 6,48
Łączna długość linek [m] 285.64 303.63 342.76 348.48
Całkowita masa startowa PG [kg] 50-74 60-85 80-110 100-130
Całkowita masa startowa PPG [kg] 50-105 60-120 80-135 100-155
Maksymalna, symetryczna droga sterowania w górnej masie startowej [cm] 55 60 65 65
Dystans między taśmami [cm] 40 45 45 45
Waga skrzydła [kg]  3,0  3,24  3,55  3,89
Linki  A-8000U-070 / Technora: 090; 140; 190; 280
Tkanina  Dominico 30DMF 41 g/m2, Dominico 30DFM hard finish 41g/m2
Taśmy nośne Dyneema
Przejdź do góry